Rezumatul care contează: Cele 53 de puncte din ședința Consiliului Local Mediaș din 18 decembrie

Pe 18 decembrie 2024, la ora 14:00, în Sala „Daniel Thellmann” a Primăriei Mediaș, va avea loc ședința ordinară a Consiliului Local. Ordinea de zi include 53 de proiecte de hotărâre, acoperind o gamă variată de subiecte importante pentru comunitate:

  1. Alegerea viceprimarului Municipiului Mediaș – Se va decide viceprimarul orașului, conform legislației în vigoare.
  2. Utilizarea excedentului bugetar al anului 2024 – Aprobare pentru utilizarea surplusului bugetar în vederea finanțării diverselor proiecte.
  3. Execuția bugetară pe trimestrul IV 2024 – Se prezintă și se aprobă execuția financiară pentru ultimul trimestru al anului.
  4. Rectificarea bugetului local și lista investițiilor pe anul 2024 – Ajustarea bugetului pentru ultimele cheltuieli ale anului.
  5. Modificarea taxelor și impozitelor locale pentru 2025 – Ajustări la nivelul taxelor locale, cu impact direct asupra cetățenilor.
  6. Stabilirea taxelor și tarifelor S.C. Piața Prim-Com S.A. pentru 2025 – Se aprobă prețurile serviciilor administrate de această companie.
  7. Prelungirea contractelor de închiriere pentru locuri de parcare rezidențiale – Se prelungește termenul de închiriere pentru locurile alocate cetățenilor.
  8. Prelungirea contractelor de închiriere pentru garaje și copertine – Extinderea termenelor pentru aceste spații situate pe domeniul public.
  9. Prelungirea contractelor de închiriere pentru pajiști permanente – Continuarea contractelor pentru terenurile folosite ca pajiști.
  10. Prelungirea contractului pentru administrarea fondului forestier – Romsilva continuă să administreze pădurile aflate în proprietatea publică a Mediașului.
  11. Prelungirea contractelor pentru spații cu alte destinații publice sau private – Actualizare a duratei contractelor pentru diverse spații.
  12. Prelungirea contractelor pentru chioșcuri, panouri publicitare și cabluri de fibră optică – Se discută prelungirea închirierii acestor spații publice.
  13. Atribuirea gratuită de terenuri pentru tineri – Decizia de a oferi terenuri tinerilor pentru construirea de locuințe.
  14. Transmiterea dreptului de concesiune pentru un teren pe str. Avram Iancu – Decizie de transfer de concesiune în urma vânzării unei construcții.
  15. Reabilitarea instalațiilor de încălzire în Hala A și Hala B – Înregistrarea proiectului de investiții în evidențele patrimoniale.
  16. Includerea în domeniul privat al municipiului a bunurilor din proiectele finalizate – Proceduri administrative pentru patrimoniu.
  17. Amenajarea unui loc de joacă în cartierul Wewern – Înregistrarea investiției în documentele patrimoniale.
  18. Reabilitarea și modernizarea străzii Ighișului – Includerea proiectului în evidențele patrimoniale.
  19. Repartizarea locuințelor ANL pentru tineri – Aprobarea repartizării locuințelor pentru tinerii eligibili.
  20. Prelungirea contractelor de închiriere pentru locuințele ANL – Actualizare a contractelor pentru locuințe construite prin ANL.
  21. Vânzarea prin licitație publică a unui teren situat pe str. Rubinului – Se discută modalitatea de vânzare.
  22. Desemnarea reprezentanților Consiliului Local în comisiile de evaluare a ofertelor – Stabilirea persoanelor care vor reprezenta CL în aceste comisii.
  23. Avizarea documentației PUZ pentru str. Michael Weiss nr. 27 – Aprobare pentru conversia unui teren din funcțiune industrială în funcțiune mixtă.
  24. Mandatarea reprezentantului Mediașului la Adunarea Generală a Acționarilor S.C. Piața Prim-Com S.A. – Decizie de reprezentare pentru ședințele companiei.
  25. Desemnarea reprezentanților în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Mediaș – Alegerea reprezentanților locali în consiliile spitalului.
  26. Desemnarea consilierilor locali în Comisia locală de ordine publică – Stabilirea membrilor acestei comisii.
  27. Desemnarea consilierilor pentru aplicarea Legii nr. 15/2003 – Comisie pentru atribuirea terenurilor tinerilor.
  28. Desemnarea consilierilor în comisia socială – Alegerea membrilor pentru această comisie.
  29. Mandatul general al primarului pentru reprezentarea în instanță – Se discută delegarea acestui mandat.
  30. Desemnarea reprezentanților Consiliului Local în școlile din Mediaș – Alegerea membrilor în consiliile de administrație ale școlilor.
  31. Actualizarea anexei la HCL nr. 87/2024 privind activitățile din veniturile proprii ale școlilor – Ajustări financiare pentru unitățile de învățământ.
  32. Organizarea rețelei școlare pentru anul 2025-2026 – Planificarea organizării unităților de învățământ.
  33. Aprobarea organigramei Spitalului Municipal Mediaș – Se adoptă structura administrativă a spitalului.
  34. Regulament pentru acordarea stimulentelor financiare elevilor și sportivilor – Decizie de sprijin pentru performanță.
  35. Actualizarea normelor financiare pentru Clubul Sportiv Municipal Mediaș – Modificări necesare pentru activitatea clubului sportiv.
  36. Parteneriat cu Asociația Caritas pentru Centru Neuromotor „Pruncul Isus” – Susținerea acestui centru de recuperare.
  37. Repartizarea a două locuințe sociale – Decizie privind alocarea locuințelor sociale din fondul local.

38-53. Majorarea impozitului cu 500% pentru clădirile neîngrijite – Se discută aplicarea acestei măsuri la diverse clădiri din oraș.

 

Lista detaliată a punctelor de pe ordinea de zi poate fi găsită aici: HCL nr. /18.12.2024

 

Cerere de sezon: Ședințe la ore „normale”

Cetățenii Mediașului își doresc de la Moș Crăciun un cadou simplu: ședințe de Consiliu Local programate la ore accesibile, cum ar fi 17:00. Actuala oră, 14:00, pare mai degrabă un „dar” pentru cei care au timp liber în mijlocul zilei, dar un „călcâi al lui Ahile” pentru medieșenii activi profesional. O administrație care respectă comunitatea ar trebui să prioritizeze implicarea oamenilor, nu să transforme ședințele publice în „matinee” exclusiviste. Așadar, Moșule, anul acesta nu vrem cadouri prea complicate, doar un pic de transparență și ședințe la ore accesibile! 🎅